Judith of Bethulia
The story is from the Biblical Book of Judith. During the siege of the Jewish city of Bethulia by the Assyrians, a widow named Judith has a plan to stop the war as her people suffer starvation and are ready to surrender. The widow disguises herself as a harem-girl and goes to the enemy camp.