The final film from groundbreaking auteur Chantal Akerman is a portrait of her relationship with her mother, Natalia, a Holocaust survivor and familiar presence in many of her daughter’s films.
In what would become Akerman’s final film, the great director returns home to visit her aging mother. Echoing the evocative portrait of female domesticity of her second feature, Jeanne Dielman, this masterpiece of intimacy is a profound reflection on family history and mother-daughter relations.