The Company
The chronicle of a season in the Joffrey Ballet of Chicago, seen through the eyes of its rising star Ry. Balancing between being a committed dancer and supporting herself financially as a waitress, Ry is confronted with conflicting demands, as she also begins a new romance with non-dancer Josh.
If the great documentarian Frederick Wiseman were to make a fiction feature, it might look a little like this late-career triumph from Robert Altman. Co-written by its star Neve Campbell, The Company is a mesmerisingly impressionistic ensemble piece, and a panoramic valentine to the world of dance.