Titane
Alexia is a dancer who, after being injured in a car accident as a child, has a titanium plate fitted into her head. Amidst a series of brutal and unexplained murders, her path crosses with Vincent, a firefighter desperately searching for his long-missing son, changing their lives forever.
Exploding in a gnarled helix of chrome and flesh, Julia Ducournau’s Palme d’Or–winner is a jaw-dropping blast of Cronenbergian gothic. Conceptually audacious and dripping with insouciant attitude, Titane ignites a Molotov cocktail of gender politics, familial compassion, and female desire.