You Hide Me
Buried deep in the basement of the British Museum, hidden in plastic bags and wooden boxes, lies a wealth of ancient and rare African artifacts. Over one day, the valuable objects are unveiled for the first time, revealing the vast expanse of African art stolen by colonial forces.
Banned for anti-British sentiment even in recently liberated Ghana, this short casts essential light on African art’s histories of circulation and exhibition. Illuminating the myriad hypocrisies of colonial forces, Nii Kwate Owoo’s radical show-and-tell unambiguously calls for immediate restitution.