Chained for Life
Mabel, a well-intentioned Hollywood star, takes the role of a blind woman in a hospital-based horror movie about abnormalities, directed by an egomaniacal German filmmaker. As shooting progresses, Mabel gradually falls for her friendly British co-star Rosenthal.
Challenging and satirizing norms of beauty and representation in cinema, Aaron Schimberg’s second feature is brazenly unclassifiable. Shifting between the bizarre, comedic, and even melodramatic, the film remains surprising and tender through wonderful performances by Jess Weixler and Adam Pearson.