Futura
Pietro Marcello, Francesco Munzi, and Alice Rohrwacher set out to interview Italy’s youth about their hopes, dreams, and fears. With today’s political divisions, socioeconomic unease, overreliance on technology, and global weather crisis, these young adults ask themselves: is there a future at all?
Open-hearted and disarmingly candid, this deep dive into the hopes and fears that Italian youths harbor for the future doubles as a road trip through the country’s scenic wonders. A collective effort from three of Italy’s most exciting filmmakers, the luminous 16mm footage exudes a modern nostalgia.