Ghost in the Shell
In the year 2029, the world has become interconnected by a vast electronic network that permeates every aspect of life. Major Motoko Kusanagi, a cyborg officer, is spearheading the investigation into a master hacker known only as the Puppet Master, who robs humans of their memories.
Influencing filmmakers from the Wachowskis to James Cameron, Mamoru Oshii’s cyberpunk classic is one of the defining anime of its generation. A dystopian vision jeweled with glass-walled skyscrapers and automatons, whose hypnotic beauty begs the fundamental question of what it means to be human.