Mélo
In the 1920s, Marcel, a celebrated concert violinist, is visiting Pierre, an old friend, and his high-spirited wife Romaine. After dinner, Marcel recounts a personal story of love and betrayal that moves Romaine deeply. So begins a passionate affair that will ultimately tear all their lives apart.
One of Susan Sontag’s favorites, Alain Resnais’ acclaimed Mélo shines through its interplay between the theatrical and cinematic. Adapting Henri Bernstein’s play closely, Resnais’s rendition varies with immaculate long takes and compositions, highlighting outstanding performances from his actors.