Only the River Flows
Dedicated police detective Ma Zhe is tasked with solving a series of brutal murders in a rural Chinese town. As pressure mounts from his superiors, a hasty arrest is made, but while his colleagues celebrate, several clues push Ma Zhe deeper into a desperate investigation of his own.
Continuing the recent trend of moody neo-noirs from mainland China, this tenebrous psychological thriller from director Wei Shujun follows a small-town detective into the mouth of madness. Stunningly shot on Super 16, Only the River Flows is a pungently atmospheric serial-killer procedural.