Papirosen
Argentine director Gastón Solnicki focuses on four generations of his wildly volatile Jewish family haunted by a war rarely spoken of. Ten years of modern footage is folded into a huge archive of 8mm and VHS home videos, unveiling more than half a century of Solnicki’s singular family history.
An inquiry into the pervasive memory of World War II and its many effects on Jewish identity, Papirosen finds the uniquely talented Gastón Solnicki avoiding the usual faults of self-portraits. The result is a graceful consideration of post-war Jewish identity and the collective memory of a family.