Sparsh
Anirudh Parmar, a blind man, is principal at a school for the visually impaired. After he marries Kavita, a social worker, Anirudh starts having doubts whether this marriage is going to succeed, as he feels he is being patronized and pitied.
A tender tale of love, Sai Paranjpye’s Sparsh is a nuanced window into the complex psychology of physical disability that often comes in the way of emotional connections. The raw simplicity of the actors Naseeruddin Shah and Shabana Azmi makes the film linger in one’s mind long after it’s over.