The Young Karl Marx
Paris in 1844: Karl Marx lives in exile with his wife Jenny. When he is introduced to Friedrich Engels, he has nothing but contempt for the son of a factory owner. But the dandy Engels proves to be the last piece of the puzzle that Marx needs to create a new political movement.
Co-written with the legendary Pascal Bonitzer, Raoul Peck’s engaging period piece chronicles the starting point of a friendship that changed the course of history. A light-hearted biopic celebrating the vibrant intellectual milieu of the early-19th-century and the legacy of Marx and Engels.