Wiener-Dog
Over her short lifetime, a single dachshund touches the lives of several oddballs. First, she teaches a young boy some twisted life lessons, before being taken in by compassionate vet tech, Dawn Wiener. She also encounters a floundering film professor, as well as an embittered elderly woman.
With a top-tier ensemble cast that includes Greta Gerwig as a grown-up Dawn Wiener—the awkward protagonist of Todd Solondz’s Welcome to the Dollhouse_—_Wiener-Dog sees a daschund pup traverse four short tales. A disturbingly funny look at the nature of (un-)happiness from the king of modern malaise.