A Girl Walks Home Alone at Night
In the shadows of Bad City–a lawless hellhole, inhabited by underworld figures, drug users, and pimps–a lonesome vampire wanders around. Dressed in a hijab and a striped t-shirt, she follows local villagers. One night she meets Arash, an Iranian James Dean lookalike. There is an instant attraction.
Let the intriguing title lure you into the mysterious world of this modern, feminist take on the vampire film. Set in Iran and shot in crisp black-and-white, this invigorating debut is a reappropriation of a genre usually known for undermining women as the ultimate victims. No more, time’s up!