Three Georgians have to clean a castle where an arms manufacturer’s art collection is on exhibit. They aren’t welcome at the opening party and are banished to the attic, but downstairs the splendid buffet attracts them. Why not just ignore the unfair prohibition and cross the line of class society?
Julian Radlmaier’s playful short film takes aim at class relations in uncanny scenarios involving black holes, revolution, séances, and high-society parties. Informed by a whimsical fairy-tale sensibility, A Proletarian Winter’s Tale confirms Radlmaier’s status as a distinctive new cinematic voice.