Accattone
On the mean streets of Rome, a pimp leads a hand-to-mouth existence on the very margins of society—soliciting women, scrounging around, and exploiting others. When his prize sex worker Maddalena is arrested and jailed, Accattone’s fortunes dwindle, and he is forced to confront his existence.
The holy and the damned. The Renaissance reborn to pimps, poets, and hustlers. A work of first starts and last stands, Pasolini’s vivid debut is often cited as the last of the Italian neorealist films. Shining a light on the lives of the urban poor, Accattone unearths the sacred in the profane.