Alice in Wonderland
In 1970s Argentina, young Alicia follows a harried man who resembles a white rabbit down an escalator into a surreal underworld that mirrors her own Buenos Aires—its downtown streets, parks, and beaches now strange and distorted.
Lewis Carroll’s subversive fairy tale gets updated for the psychedelic ‘70s in artist Eduardo Plá’s kaleidoscopic riff on the story. Made on the cusp of military dictatorship, this under-seen adaptation finds a topsy-turvy Argentina at the bottom of the rabbit hole, rife with trippy portents.