Antoine and Colette
Now aged 17, Antoine Doinel works in a factory which makes records. At a music concert, he meets a girl his own age, Colette, and falls in love with her. Later, Antoine goes to extraordinary lengths to please his new girlfriend and her parents, but Colette still only regards him as a casual friend.
François Truffaut was commissioned to make this short film for the Parisian section of the 1962 omnibus of films about love, Love At Twenty. Jean-Pierre Léaud returns to the semi-autobiographical role of Antoine Doinel from The 400 Blows. And what do we find? A mischievous, tormented adolescent.