Art History
Sam likes Juliette, the lead actress in his sexually explicit film, but he must remain professional while directing her. When Juliette and her co-star Eric develop feelings for each other that they explore off-camera, Sam feels jealous, and his inner struggles threaten to derail the project.
Mumblecore director Joe Swanberg’s Art History is a filmic act of self-reflection, starring Josephine Decker! The enclosed space and suffocating atmosphere of a film shoot allows Swanberg to comment on the troubling and affecting nature of acting in film, and to react against his detractors.