Beau travail
In the Gulf of Djibouti, a platoon of the French Foreign Legion repairs the roads and trains for war under the strict discipline of Sergeant Galoup. For him, this male community represents his life and home. But the order will gradually break with the arrival of the recruit Sentain.
Set amid the French Foreign Legion in the sun-parched desert landscapes of Djibouti, Claire Denis’s masterpiece is a hypnotic exploration of obsessive male desire, masculine codes, and the dark legacy of colonialism. Bonus: Denis Lavant’s magnetic disco moves in a dance scene for the ages.