Bolero
Fran has returned to his hometown in the Pyrenees, where his mother, sister, and many ghosts from his past live. Fran tries to immerse himself in the world he left to become a dancer, but nothing goes as planned. So he starts dancing, leading him and the whole village to a joyfully chaotic climax.
Under the spell of dance, a drab public toilet transforms into an altar of ecstatic, revolutionary desire in Nans Laborde-Jourdà’s kinetic short, winner of the Queer Palm at Cannes. Using Maurice Ravel’s best-known composition as a call for erotic and personal liberation, Boléro lets the body talk.