Children of the White Mountain
We are at a village school in Anatolia during a cold and snowy winter. The village school located in the cemetery contains many mysteries.
A warm, humane portrait of a snowbound village school, photographer Yalçın Çiftçi’s debut documentary finds beauty in hardship and grace in routine. Blending documentary insight with lyrical composition, Children of the White Mountain captures the quiet resilience of forgotten places.