Cold Case Hammarskjöld
A Danish director and Swedish private investigator are trying to solve the mysterious death of former United Nations Secretary-General Dag Hammarskjöld in 1961. As their investigation closes in, the two dig up an unbelievable crime far worse than anyone could have imagined.
A conspiracy-fueled murder mystery that features meta-commentary on the genre, Mads Brügger’s documentary is either a remarkable piece of investigative reporting or a tricky provocateur’s critique of the viewer’s desperate desire for answers. Maybe it’s both? Watch for yourself and join the debate.