Crayons of Askalan
Zuhdi Al Adawi, a Palestinian artist imprisoned in Israel, uses his art as his means of expression and is helped by the rest of the community and his own family to accomplish his artwork.
Imprisoned (for 15 years) at the age of 15, Palestinian artist Zuhdi Al Adawi is profiled in this impressive documentary. A bold, creative combination of re-enactment, dramatisation, and the artist’s own crayon drawings that together represent how artistic expression is used as a form of resistance.