Dead or Alive
Iconoclastic filmmaker Takashi Miike cements his brand of in-your-face gonzo cinema with this frenzied yakuza tale, a Molotov cocktail of sex, violence, and delirious absurdism. An international breakthrough that spawned a cult trilogy, this dystopian vision of a crime-ridden Tokyo still shocks.