Des jours dans la rue
Christian is forty years old. Alone, he tours Paris and its suburbs on foot in search of a job, but cannot find one. Giving up his search, Christian continues to walk aimlessly until he is exhausted.
A clean shave, the tying of a shoelace—narrative collects in small efforts in this poetic debut short by Anatomy of a Fall cowriter Arthur Harari. Announcing his talent for grafting characters onto place, this rhythmic film treads footsore poignancy into the hard architecture of the French capital.