Dial H-I-S-T-O-R-Y
Premiering at the Centre Pompidou in Paris, Dial H-I-S-T-O-R-Y traces the history of hijackings and terrorism as portrayed by mainstream television media.
How to imagine the unimaginable? Eerily released before 9/11, this 68 minute doc by Johan Gimonprez is a mosaic of different forms: home videos, surveillance footage, and excerpts from science fiction films. Dial H-I-S-T-O-R-Y is a essential portrait of our world before September 11th, 2001.