Emilia Pérez
In Mexico, overworked lawyer Rita is hired by notorious drug lord Manitas Del Monte to help him disappear and live as Emilia Pérez, the woman he has always dreamt of being. Rita arranges surgeries and fakes Manitas’ death—but as Emilia begins a new life, the past threatens to unravel their plans.
Sharing the Best Actress award in Cannes among its ensemble cast, Jacques Audiard’s audacious musical is one of a kind. Storming spectacularly between cartel thriller, telenovela, and powerful ode to self-actualization, Emilia Pérez explodes onto screens like an unstoppable force of nature.