Veneno, a rebellious young drifter, frequents roadside diners where he sleeps with truck drivers. Looking for a ride, he meets Muñeco, a hard-edged driver who keeps to himself. Veneno convinces Muñeco to take him deep into the hyper-masculine world of long-haul trucking across the north of Mexico.
Winner of Venice’s Queer Lion, this graphically raw, volatile thrill-ride from David Pablos and producer Diego Luna strobes with opposite hard-and-soft forces. Soaking its unexpected romance in gasoline and pastel fluorescence, On the Road turns a sharp corner into startlingly tender territory.