Ernest & Celestine
Since before anyone can remember, mice have lived underground while bears occupy the surface. But when a young orphan mouse named Celestine ventures above ground, she makes friends with a large, down-on-his-luck bear, Ernest. Soon, the pair try to help each other through their troubles.
Adapting Gabrielle Vincent’s beloved children’s tales, this animated delight uses a cozy watercolor palette to evoke its storybook origins. With perfectly pitched vocal performances, this witty film is a beautiful ode to found family and the connections we make in defiance of social stigmas.