Evolution of a Filipino Family
An intimate epic made with uncompromising and austere seriousness that patiently and methodically observes the collapse and hopeful revival of a poor farming clan.
From Filipino auteur Lav Diaz comes his greatest epic. Nine years in the making, ten hours of running time (!), first shot on film, then video: this intimate yet expansive family saga will draw you in hypnotically. Like the later Boyhood, marvel as you watch the young actors grow up before you.