Fantastic Planet
On the distant planet Ygam, enslaved humans called Oms are the playthings of giant blue native inhabitants, the Draags. Terr, kept as a pet since infancy, escapes from his gigantic child captor and is swept up by a band of radical fellow Oms, who are resisting the Draags’ oppression and violence.
René Laloux’s beloved fantasia is a shimmering treasure in the canon of science-fiction cinema. Cosmic landscapes populated by strange, otherworldly creatures—thanks to the distinct cut-out animations of Roland Topor—and set to an ice-cool psychedelic jazz score: The results are out of this world.