First Cow
In the 1820s, a taciturn loner and skilled cook travels west to Oregon Territory, where he meets a Chinese immigrant also seeking his fortune. Soon the two team up on a dangerous scheme to steal milk from the wealthy landowner’s prized Jersey cow—the first, and only, in the territory.
Kelly Reichardt, an inimitable voice of American cinema, redefines the notion of what a western can be. Set among outcasts on the edge of capitalism’s grasp, First Cow is a rare tale of the blossoming of a heartfelt male friendship, and one told with sublime gentleness and touching compassion.