For Love and Gold
A group of rogues steal a scroll granting its bearer the property of the land of Aurocastro in Apulia. What ensues is a bawdy, absurd, outrageous tour through Italy during the Crusades.
A film so loved that its title fell into common parlance, Mario Monicelli’s riotous farce flips medieval archetypes—honorable knights, demure damsels—upside down. Teeming with exquisite costumes and stunning vistas, this singular vision of the Middle Ages swings between the majestic and the profane.