Four Adventures of Reinette and Mirabelle
Two young girls, one from the country and one from the city, form a friendship after meeting on a deserted country road. Reinette is an eccentric girl with dreams of becoming a painter. Mirabelle is a modern Parisian who decides to take in Reinette to help her realize her dream as an art student.
Eric Rohmer, known for his gentle, witty, sophisticated character studies, remained one of France’s greatest directors long after the French New Wave made him famous. 4 Adventures condenses his love of series and cycles into one film, an enchanting and sun-dappled chronicle of friendship.