Girl with a Pearl Earring
Seventeen-year-old Griet becomes a maid in the house of Johannes Vermeer and soon attracts the master painter’s attention. Although worlds apart in upbringing and social standing, Vermeer recognizes her intuitive understanding of his work and draws her into his mysterious world of art and passion.