Havana, from on High
The chronic shortage of housing in Central Havana has pushed the city upwards, where life spills out onto the rooftops. Resilient and remarkable, these rooftop dwellers have a privileged point of view on a society in the process of major transformation.
Winner of a Canadian Screen Award, Pedro Ruiz’s documentary is an astonishing look at life on the roofs of Havana. Beautiful cinematography and the soundscape of the city provide a stunning backdrop for Cuba’s poorest residents to reflect on the nation and their place within it.