Henry Gamble's Birthday Party
Gorgeously steeped in shades of blue, this teenage character study hums with desire, doubt, and secrets that headily ripple through an ensemble cast. Crafting a specific Midwestern suburban milieu, the film acutely captures a state of uncertainty that disrupts one’s religious and sexual identity.