Heremias (Book One: The Legend of the Lizard Princess)
The odyssey of one man from his village to the city and back; more, it’s his journey from a state of absolute innocence to knowledge, disillusionment, guilt.
Filipino director Lav Diaz immerses us in the life and experience of Heremias, so beset by the corruption and troubles endemic to Philippine society. A saga of a modern Jeremiah, A modern parable told with angry compassion.