I'm Going to Santiago
A celebration of Cuba’s eastern city of Santiago de Cuba and its Black and Afro-Cuban population—a place where colonial past and contemporary customs mingle. Over images of the university, the markets, and the annual carnival, the narrator tells ghost stories, travel tips, and tales of resistance.
With this vibrant debut—an ardent love letter to Santiago’s people and its colorful culture—Sara Gómez became Cuba’s first woman filmmaker. From siestas to fiestas, carnivals to funerals, this short salsa-danced its way into film history. A pulsating documentary of Afro-Cuban myth, magic, and music.