Impression of a War
For over 70 years, Colombia has been confronted with internal armed conflict. Over the years, the outlines of the conflict have grown indistinct. A climate of generalized violence has gradually settled over society as a whole.
Winner of Locarno’s Silver Leopard, this kaleidoscopic documentary from the Colombia-born, France-based director Camilo Restrepo entwines different kinds of footage to question the process by which history is constructed. A riveting, poetic look at conflict that ruminates on violence’s many shapes.