In the Court of the Crimson King: King Crimson at 50
One of rock’s most enigmatic bands, King Crimson’s final lineup tours the globe during the group’s 50th anniversary. Through intimate access and candid interviews—past and present—reveal the tensions, dedication, and artistry that have defined the band’s half-century legacy.
A Pompeii amphitheater and the rat-a-tat-tat of disciplined practice are background and soundtrack to this good-humored look at serious musicianship. Famously uncompromising, bandleader Fripp takes more than a passing interest in the filmmaking process, and—for one (long) moment—movingly lets go.