Indian Summer
In Italy, the gambler and professor of poetry Daniele Dominici arrives in the seaside town of Rimini and is hired to teach for four months in the Liceu, replacing another teacher. His relationship with his lover Monica is in crisis and he spends most of the time with his new acquaintances.
A rugged vision of bruised masculinity, Alain Delon is cast against type as a jaded English teacher with aristocratic roots in Valerio Zurlini’s poetic drama. Wrapped in the melancholic mist of Rimini, Indian Summer trembles with the social angst of 1970s Italy, channeled through an age-gap romance.