Inhalation
Unhappy farm worker Mei steals some money from her boyfriend Seng, boards a ship to Japan and leaves him broken-hearted. But when she is deported, it is Seng who greets her at the harbor for a night of bitter reflection.
In this short and teasing ode to young love, Malaysian director Edmund Yeo takes an intimate and introspective look at a relationship. Partly set in Japan, Inhalation holds a mirror up to broader global issues, effortlessly flitting between the self and the world outside.