Inshallah a Boy
Jordan, nowadays. After the death of her husband, Nawal, 30s, has to fight for what she thinks is her inheritance for her only daughter in a region where having a son is a game changer.
The first Jordanian film to play at Cannes, Amjad Al Rasheed’s passionate feature debut tackles the country’s legal and social hurdles surrounding single motherhood. Full of vulnerability and strength, Mouna Hawa’s breakout performance powerfully articulates the unstoppable force of maternal love.