Instructions for a Light and Sound Machine
Using painstakingly artisanal methods, the Austrian avant-gardist turns Sergio Leone’s The Good, the Bad and the Ugly into a black-and-white celluloid spectacular: his “attempt to transform a Roman Western into a Greek tragedy.” A vividly reactive and highly combustible CinemaScope short.