International Departures
Deniz has won the Greencard and is preparing to start this journey along with the sad, pessimistic, indifferent, angry, hopeful, and worried reactions of all.
Structured in fragments, this haunting short film turns the act of leaving into a quiet rebellion. In the spaces between presence and absence, detachment and intimacy, Erinç Durlanık gracefully captures a generation’s muted grief, hope, and estrangement.