Ish
In the wake of a traumatic police stop-and-search, twelve-year-old best friends Ish and Maram wrestle to hold onto their close bond. As the ripples take hold, the boys try to make sense of the men they are becoming.
Attuned to the rhythms of life in Luton, Imran Perretta’s thought-provoking debut interrogates the daily struggles faced by Muslim boys and men. Within a culture of fear fostered by racially charged police tactics, the passage between childhood and adolescence acquires a heartbreaking urgency.