It Was Just an Accident
When an auto mechanic encounters the man who may have been his torturer in prison, he kidnaps him to exact vengeance. But since the sole clue to Eghbal’s identity is the squeak of his prosthetic leg, Vahid turns to other now-freed victims for confirmation. And the danger only escalates.
Jafar Panahi won the Palme d’Or for this tour-de-force morality tale, which ignites the pursuit of truth with dark comedy and impassioned urgency. Driving through obstinate barriers of authoritarianism and censorship, this is a defining work of political cinema from one of Iran’s great auteurs.